FANDOM

Velociraptor-header-iconVelociraptorname
Velociraptor-info-graphic
Znaczenie nazwy Szybki Rabuś
Miejsce zamieszkania Isla Nublar, Isla Sorna
Imię Blue, Delta, Echo, Charlie, The Big One
Zabił Kilkadziesiąt osób i krowę
Wzrost Około 2 metrów
Długość 4 metry
Waga 136 kilogramów
Pożywienie Mięso
Płeć Samiec i Samica

Welociraptor (w filmach znany jako Raptor) - jest najgroźniejszym z dinozaurów pojawiających się w serii. Poluje w grupach.

Jurassic Park

Na początku widzimy jak John Hammond karmi watahę tych potworów krową. Następnie gdy wysiadają zabezpieczenia dwa raptory wdzierają się do laboratorium zabijając jednego z pracowników. Trzeci ukrywa się w lesie. Chwilę później walczy na śmierć i życie z Robertem Muldoonem wygrywając. Następnie raptory atakują Ellie Sattler, Alana Granta oraz Lex i Timmy'ego, ale na odsiecz rusza tyranozaur zabijając welociraptory.

The Lost World: Jurassic Park

W drugiej części atakuje karawanę Rolanda i Malcolma, tego drugiego, jego narzeczoną i córkę atakują w ruinach laboratorium. Na szczęście Kelly zabija jednego z nich, a pozostałe walczą ze sobą.

Jurassic Park 3

W trzeciej części spotykają Hildebranda i Erica. Zabijają Hildebrnda, wieszając jego szkielet na drzewie. Wyprawa znajduje jego szkielet. Potem znajduje gniazdo potworów. Billy kradnie kilka jaj, co ściąga wyprawie na kark raptory w ruinach laboratorium. Raptory gonią ludzi aż do lasu, ranią Udesky'ego, a gdy reszta wyprawy chce mu pomóc, atakują ją, co im się nie udaje i zjadają Udesky'ego. Później ponownie atakują grupę nad morzem, gdzie dostają jaja z powrotem. Płoszy je ryk silnika. Welociraptory są bardzo inteligentne, w pierwszej części potrafią otworzyć drzwi za klamkę, w drugiej wpadają na pomysł zrobienia wykopu, a w trzeciej wspięcia się po kratach by dostać łup. Grant mówi że są bardziej inteligentne od naczelnych.

Jurassic World

W Jurassic World pojawiają się cztery raptory: Blue, Delta, Echo i Charlie. Nawiązują więź z Owenem Gradym, gdy wybucha chaos związany z ucieczką Indominusa Rexa. Wspierają ludzi w poszukiwaniach uciekiniera. Gdy jednak go odnajdują, ten porozumiewa się z nimi i przeciąga na swoją stronę. Jeden z raptorów ginie chwilę później, zastrzelony z bazooki. Pozostałe trzy atakują bohaterów aż do chwili, gdy rozpoznają w Owenie swojego opiekuna i decydują się ponownie wspierać ludzi. Atakują Indominusa, który natychmiast zabija dwa z nich. Ostatni, Blue, pomaga potem tyranozaurowi w walce z hybrydą.

Ciekawostki

  • W Jurassic World pojawiają się 4 oswojone welociraptory: Blue, Delta, Echo i Charlie.
  • W każdej części serii jest błąd, w którym welociraptory są za duże. Jest prawdopodobieństwo, że są to Utahraptory bądź Deinonychy, jednak w czwartej części Henry Wu mówi, że wszystkie dinozaury nie wyglądają tak jak w rzeczywistości co oznacza, że Welociraptory prawdopodobnie zostały zmutowane.
  • W pierwszej części Robert Muldoon mówi, że Welociraptory biegają do około 100 km/h. W czwartej części Barry (przyjaciel Owena) powiedział, że Raptory biegną z prędkością ok. 40 km/h, a jak są głodne mogą osiągnąć prędkość około 50 km/h. Oczywiście dane z czwartej części są prawidłowe, gdyż żaden dinozaur nie poruszał się z prędkością Geparda, który potrafi biec z prędkością od 100 do 115 km/h (tak jak w powieści).
  • Jako jedyny dinozaur razem z Tyranozaurem, Parazaurolofem i Triceratopsem pojawia się w każdej części.
  • Popularną ciekawostką jest to, że Welociraptory pojawiające się w serii, dzielą się na dwa podgatunki. Velociraptor ''antirrhopus nublarensis''(występujący na Isla Nublar) i Velociraptor ''antirrhopus sornaensis''(występujący na Isla Sorna). To wyjaśnia dlaczego Welociraptory różnie wyglądają w innych częściach serii.

Galeria

Echo roars

Echo

Imgres-0
Velociraptor-03-0

The Big One

Jurassic world blue the raptor by sonichedgehog2-d8qhboa

Blue