FANDOM

Tyranozaur
T-Rex 2
Znaczenie nazwy (nazwa łacińska) Król Jaszczur Tyran (Tyrannosaurus Rex)
Miejsce zamieszkania Isla Nublar, Isla Sorna
Zabił 6 ludzi + 3 zwierzęta (2 kozy + pies) + 3 inne dinozaury (2 Welociraptory + Gallimim)
Zniszczył 3 maszyny (samochód + autobus + furgon z przyczepą)
Płeć Samica (w 1, 2 i 4 części), Samiec (w 2 i 3 części)
Wzrost 6 metrów
Długość 12 metrów
Waga 9 ton (Roberta, Buck, Doe), 7 ton w rzeczywistości
Pożywienie Mięso

Tyranozaur - (Tyrannosaurus Rex) jest jednym z głównych bohaterów Parku Jurajskiego. Wystąpił we wszystkich częściach. Jest on najpopularniejszym dinozaurem na świecie i we wszystkich filmach serii Jurassic Park.

Park Jurajski

W pierwszej części jako pierwszy dinozaur wydostał się na wolność. Gdy wychodzi przewraca samochód Lex i Timmy'ego próbując ich zjeść, jednak jego uwagę odwraca Malcolm, który biegnie do budki z toaletą, w którym siedzi Gennaro. T-Rex zjada prawnika, po czym próbuje jeszcze zaatakować Alana Granta, ale to mu się nie udaje. Następnie ściga samochód, w którym siedzą Muldoon, Ellie Satler i ranny Malcolm, ale nie udaje mu się go dogonić. Potem pojawia się w pierwszej części w dwóch scenach: jak poluje na Gallilimy i jak "ratuje" ludzi przed welociraptorami.

Zaginiony Świat: Park Jurajski

W drugiej części pojawiają się trzy Tyranozaury - dwa dorosłe (Buck, Doe) i jeden młody (Junior). Roland Tembo porywa młodego, który jednak wpada w ręce Malcolma i jego przyjaciół. Zagniewani rodzice pisklaka atakują obóz Malcolma, spychając ciężarówkę w przepaść i zjadając mechanika samochodowego. Następnie T-Rex atakuje obóz połączonych już ekip Tembo i Malcolma, gdzie goni ich do wodospadu. W tym czasie Roland zagania tyranozaura w pułapkę łapiąc i jego młodego. Tyranozaur uwalnia podczas przewozu statku pożerając paru ludzi następnie wydostaje się ze statku i zaczyna siać zamęt i strach wśród ludzi. Malcolm i jego narzeczona chwytają młodego i zaganiają Tyranozaura do ładowni, gdzie Tyranozaur i jego młody spotykają Petera Ludlowa, którego zjadają. Następnie zostają przeniesieni z powrotem na wyspę.

Park Jurajski 3

W trzeciej części T-Rex pojawia się w tylko jednej scenie, gdy walczy ze Spinozaurem. Początkowo ma przewagę, ale ostatecznie przegrywa poprzez złamanie karku i przypadkiem ratuje ludzi uwalniając ich od Spinozaura.

Świat Jurajski

Tyranozaur powraca jako jedna z atrakcji w Jurassic World. Jest to ta sama samica, która pojawiła się w pierwszej części. Pod koniec filmu Claire wypuszcza ją z zagrody, by ta pomogła w walce z Indominusem Rexem. Tyranozaur nie radzi sobie z przeciwnikiem, aż do momentu, gdy na pomoc przybywa welociraptor Blue. We dwójkę kontynuują walkę z Indominusem, aż ten zostaje pożarty przez Mozazaura.

Ciekawostki

  • Tyranozaur pojawiający się w pierwszej części jest tym samym co w czwartej.
  • Jeżeli chcemy wiedzieć jakiej Tyranozaur jest płci wystarczy popatrzeć na kolor skóry. Samce mają jasno do ciemno zielonego, a samice mają brązowy kolor skóry jak Roberta czy Doe.

Galeria

Jurassic park trex by giu3232-d4kjwvm
Jurassic-World-T-Rex-1

Roberta

Tyrannosaurus Rex Escapes

Tyranozaur po wydostaniu się z wybiegu.

Buck

Buck

Builder 3

Tyranozaur w grze Jurassic Park: Builder