FANDOM

The Big One
Velociraptor-03
Gatunek Welociraptor
Płeć Samica
Miejsce zamieszkania Isla Nublar
Wzrost ok 2 metrów
Długość 4 metry
Waga 136 kilogramów
Status Martwa

The Big One - samica Welociraptora występująca w pierwszej części oraz będąca przywódczynią stada, w którym są trzy samice łącznie z nią.

Jurassic Park

Na początku filmu jest ona przewożona w klatce na wybieg. Jednak gdy klatka zostaje otwierana, to wtedy The Big One biegnie przez przejście co doprowadza do przesunięcia się klatki do tyłu, a jeden z pracowników parku, który otwierał klatkę przewraca się i spada na ziemię, przez co The Big One ciągnie pracownika za nogi, a Robert Muldoon próbuje go uratować krzycząc „Zastrzelcie ją!”. Jednak udaje się The Big One zaciągnąć pracownika parku i go zjeść. Następnie Welociraptory uciekają z wybiegu. Muldoon udał się na polowanie. Próbował zabić jednego z raptorów lecz na miejscu pojawiła się The Big One i zabija myśliwego. Następnie próbowała zabić Lex i Timmiego lecz nie udaje jej się. Na sam koniec w raz z innym raptorem próbowała dorwać głównych bohaterów lecz na miejscu pojawia się Roberta, która pokonuje jednego z raptorów „ratując” ludzi. Przywódczyni Welociraptorów rzuca się na Tyranozaura po czym zostaje zabita przez niego.

Wygląd

Jest to brązowy Welociraptor o wzroście ok 2 metrów. Ma dużą głowę i jest muskularnie zbudowana. Nie posiada znaków szczególnych.

Stado The Big One

Samica była przywódczynią w stadzie, do którego należały jeszcze trzy inne samice. The Big One i inny welociraptor została zabita przez Robertę. Jedna z nich, która została zamknięta w chłodni przez Lex Timmy'ego prawdopodobnie przeżyła.

Ciekawostki

  • Była najstarszą samicą i ogólnie welociraptorem w pierwszej części.
  • Pierwotnie scenariusz zakładał, że The Big One miała zostać zabita przez Johna Hammonda, lecz zdecydowano by to Roberta pokonała Welociraptora.

Galeria

The big one death

„Samobójczy” atak na Tyranozaura.