FANDOM

Tarbozaur
Dc card bataa big
Znaczenie nazwy Niepokojący/Alarmujący jaszczur
Miejsce zamieszkania (w filmie) Nie znane
Płeć Nie znana
Wysokość 5 metrów
Długość 12 metrów
Waga 6,5 ton
Pożywienie Mięso
Nazwa łacińska Tarbosaurs Bataar
Pojawienie się Jurassic Park III: Park Builder
Lokacja Mongolia, Azja
Tarbozaur (Tarbosaurus Bataar) – rodzaj wielkiego wymarłego dinozaura drapieżnego z rodzaju Tyranozaurów.

Jurassic Park III: Park Builder

Tarbozaur jest trzecim dinozaurem drapieżnym w Jurassic Park III: Park Builder. Jego kod to 019.

Wygląd

Tarbozaur jest wielkim teropodem o długości około 12 metrów (tylko Tyranozaur przerastał go rozmiarami w grupie Tyranozaurów). Ma wielką głowę, spiczaste zęby oraz skierowane do przodu oczy. Prócz tego ma dwie krótkie łapki z dwoma palcami jeszcze mniejsze niż u Tyranozaura.

Ciekawostki

  • Mózg Tarbozaura bardziej przypominał mózg krokodyla niż ptaka.
  • Kontrowersyjny jest sam człon gatunkowy nazwy Tarbozaura "bataar", gdyż Malejew zrobił błąd, przyjmując, że po mongolsku słowo "bohater" pisze się "bataar", podczas gdy prawidłowo powinno być "baatar". Jednak nazwy gatunków nie mogą być zmieniane ze względu na występowanie w nich błędów językowych i dlatego ta błędna nazwa jest oficjalną nazwą gatunku.
  • Uścisk szczęk Tarbozaura wynosił około 5 ton! Jest to drugi najwyższy wynik wśród dinozaurów. W tej kategorii ustępował jedynie swojemu większemu krewniakowi - Tyranozaurowi.