FANDOM

Suchomim
Suchomimus-detail-header
Suchomim z Jurassic World
Znaczenie nazwy Naśladujący krokodyla
Miejsce zamieszkania Isla Nublar (Prawdopodobnie)
Płeć Nie wiadomo
Wysokość od 4 do 5 metrów
Długość Od 11 do 12 metrów
Waga Około 5 ton
Pożywienie Mięso
Nazwa łacińska Suchomimus Tenerensis
Suchomim (Suchomimus) – rodzaj teropoda z rodziny spinozaurów (Spinosauridae).

Historia odkrycia

Szczątki tego dinozaura odkryła w 1998 roku wyprawa Paula Sereno na pustyni Ténéré w Nigrze.

Miejsce występowania

Suchomim zasiedlał tereny rozlewiskowe i deltowe zachodniej części północnej Afryki pod koniec wczesnej kredy. Od zachodu ląd ten był omywany przez młody i niewielki jeszcze Ocean Atlantycki. Od wschodu zaś przez istniejące wówczas płytkie morze śródlądowe. Występowanie podobnych gatunków dinozaurów (w tym spinozaurydów) w Ameryce Południowej oraz Zachodniej i Północnej Afryce świadczy o tym, że tereny te prawdopodobnie jeszcze we wczesnej kredzie były połączone. Na terenach tych występują blisko spokrewnione, ale już odmienne rodzaje teropodów i innych zwierząt. O wspólnej historii tych rejonów świadczą także takie same gatunki pterozaurów i krokodyli (między innymi sarkozuch).

Jurassic World

Suchomim nie pojawił się w żadnym filmie, ani książce o Parku Jurajskim. Wspomniany był jedynie w trzeciej części. Według źródeł mieszkał na jednym wybiegu z podobnym do niego gadem Barionyksem.

Wygląd

Suchomim osiągał długość około 11 metrów, był więc mniejszy od Spinozaura. Również żagiel utworzony z wydłużonych wyrostków kolczystych był niższy (prawdopodobnie go nie miał). Największe podobieństwo wykazuje z europejskim Barionyksem, z którym zaliczany jest do podrodziny Baryonychinae. Zwłaszcza budowa czaszki wyraźnie zbliża te dwa rodzaje. Pysk suchomima był długi i niski, a w szczękach tkwiło ponad 100 stożkowatych, niekarbowanych zębów podobnych do krokodylich. Przednie kończyny były stosunkowo długie i silne, z dużymi i hakowatymi pazurami; zwłaszcza pazur na pierwszym palcu był bardzo okazały – miał długość około 30 cm.

Ciekawostki

  • Suchomim i Barionyks to bardzo podobne dinozaury.

Galeria

Jurassic world suchomimus by alien psychopath-d8k3zgl
Suchomimus-detail-header-0
Sucho