FANDOM

Spinosaurusname
4873944-maxresdefault+(1)
Gatunek Spinosaurus Aegyptiacus

Spinosaurus Marrocanus (w filmie pojawia się tylko Spinozaur z gatunku Aegyptiacus)

Miejsce zamieszkania Isla Sorna
Zabił 2 ludzi i 1 inny dinozaur (tyranozaur) 2 maszyny (samolot i statek)
Wzrost 4.9 metra (16 ft)
Długość 13,3 metra (43 ft)
Waga Nieznana
Status Żywy

Spinozaur - jest głównym antagonistą trzeciej części, nieoczekiwanie zastępując w tej roli Tyranozaura.

Jurassic Park 3

Na początek uczestnicy wyprawy uciekają przed nim samolotem zostawiając jednego z uczestników (Cooper), ten wypada przed samolot i usiłuje go zatrzymać, ale Spinozaur wypada z krzaków i chwyta go zębami. Następnie atakuje samolot, który utknął między konarami drzewa, zjadając pilota. Wyciąga maszynę z drzewa, ale nie udaje mu się już zabić więcej ludzi, w jego łapy wpada jednak lepszy łup - Tyranozaur.

Potwory walczą między sobą a Spinozaur ostatecznie triumfuje. Następnie okazuje się, że wraz z pilotem zjadł i telefon komórkowy, którego następnie pozbył się w naturalny sposób. Dzięki temu ludzie wpadają w zasadzkę i omal nie giną. Kolejny jego atak ma miejsce na rzece, gdzie potwór usiłuje utopić statek, ale nie udaje mu się nikogo zabić. W końcu Alan Grant przegania potwora, oblewając go płonącą benzyną.

Jurassic World

Szkielet Spinozaura (z innego gatunku) pojawia się w Jurassic World, gdzie Tyranozaur niszczy go, atakując Indominusa Rexa.

Wygląd

Filmowy Spinozaur jest gigantycznym drapieżnikiem o długości ponad 13 metrów. Na jego grzbiecie wyrastał grzebień o długości 2 metrów. W jego krokodylej paszczy tkwiły liczniejsze ale mniejsze od tyranozaura zęby. Jego trójpalczaste łapy również były okazałe mogły zadać śmiertelne rany.

Ciekawostki

  • Podstawową różnicą między Spinozaurem z Parku Jurajskiego, a jego kredowym odpowiednikiem jest ustaw ramion. Kredowy Spinozaur miał je lekko zakrzywione przez co łatwiej mógł łapać ryby. W 3 części wyglądały jak gigantyczne łapy karnozaura.
  • Spinozaur pojawiający się w 3 części jest zdecydowanie masywniejszy od swojego kredowego odpowiednika.
  • W 4 części pojawia się szkielet Spinozaura, ale z gatunku Spinosaurus Marrocanus.

Galeria

SpinoTurn
B24af2330011ae134a7d6c70