FANDOM

Roberta - samica Tyranozaura pojawiająca się w Parku Jurajskim (Jurassic Park) i Świecie Jurajskim (Jurassic World).

Jurassic Park

W pierwszej części jako pierwszy dinozaur wydostaje się na wolność, przewraca samochód Lex i Timmy'ego próbując ich zjeść, jednak jej uwagę odwraca Malcolm, który biegnie do budki z toaletą, w której siedzi Gennaro. T-Rex zjada prawnika, po czym próbuje jeszcze zaatakować Alana Granta, ale to jej się nie udaje. Następnie ściga samochód, w którym siedzą Muldoon, Ellie Satler i ranny Malcolm, ale nie udaje jej się go dogonić. Potem pojawia się w dwóch scenach: jak poluje na Gallilimy i jak "ratuje" ludzi przed welociraptorami, zabijając gady.

Jurassic World

Roberta pojawia się również w czwartej części jako główna atrakcja Świata Jurajskiego. Widzimy ją dwukrotnie. Najpierw jak pożera kozę, później jak walczy w widowiskowej walce z Indominusem Rexem. Początkowo Roberta miała przewagę lecz ją utraciła. Gdy groźna bestia chciała zadać ostateczny cios "Królowej", nadbiegł Blue (ostatni żyjący raptor). Z jego pomocą udaje się jej pokonać Indominusa i wystawić go na pożarcie Mozazaurowi.

Wygląd

Roberta jest wielkim Tyranozaurem ważącym ok 9 ton. Jest koloru brązowego. Ma charakterystyczny wzór na pysku. Jej ciało jest muskularne i smukłe. W Jurassic World dało się zobaczyć blizny po desperackim ataku The Big One w Parku Jurajskim. W czwartej części ma inny kolor skóry, niż w pierwszej.

Wybieg Roberty

W Jurassic Park

W pierwszej części wybieg "Królowej" jest otoczony ogrodzeniem pod wysokim napięciem. Pokrywa on sporą ilość ziem. Nie należał on do bezpiecznych bowiem dało się z niego uciec.

Jurassic World

Miejsce w którym znajdowała się Roberta nosiło nazwę Tyrannosaurus Rex Kingdom. Pokrywało ono dużo miejsca lecz nie było tak rozległe jak w pierwszej części. Lecz z całą pewnością wybieg był bezpieczniejszy. Wszytko było tak sprawnie zbudowane by można było zobaczyć "królową" nie zależnie od czasu i miejsca

Ciekawostki

  • Roberta to jedyny dinozaur pojawiający się w więcej niż jednej części.
  • Biegnąc mogła rozwinąć prędkość 50 km/h, chociaż tyranozaury w rzeczywistości biegły około 40 km/h.
  • Fani nazywają ją Rexy, jednak ze storyboard'ów Parku Jurajskiego dowiadujemy się, że jej prawdziwe imię to Roberta.
  • Wcześniej zakończenie Parku Jurajskiego miało być inne. W nim Roberta goni Alana, Timmy'ego i Lex przez dżunglę. Alan wraz z dziećmi na czas wsiadają do helikopteru, którym uciekają wraz z innymi bohaterami, gdy akurat Tyranozaur złapał "stojak" śmigłowca i go oderwał.

Galeria

Hqdefault-0
Jurassic world rexy png by manusaurio-d9egxy7
Url
Jurassic world rexy poster by manusaurio-d9egxbc
Jurassic World Rexy 2