FANDOM

Karnotaur
CarnotaurusJPI
Znaczenie nazwy Mięsożerny byk
Miejsce zamieszkania Isla Nublar
Płeć Nieznana (prawdopodobnie samiec i samica)
Wysokość 3,5 metra
Długość 9 metrów
Waga 2 tony
Pożywienie Mięso
Nazwa łacińska Carnotaurus Sastrei

Karnotaur (Carnotaurus) – rodzaj dużego dinozaura, teropoda z rodziny abelizaurów żyjącego w Ameryce Południowej w epoce późnej kredy.

Jurassic World

Materiał genetyczny Karnotaura został w niewielkim stopniu użyty do stworzenia genetycznej hybrydy Indominusa Rexa. Nie wiadomo jednak czy ten dinozaur był w parku (był jednak na wyspie).

Jurassic World: Upadłe Królestwo

Karnotaur pojawia się w Jurassic World: Upadłe Królestwo. Podczas ucieczki dinozaurów wystraszonych wybuchem wulkanu, atakuje Owena, Claire i Franklina. Ta ostatnia dwójka schroniła się w żyrosferze, podczas gdy dinozaur zainteresował się Owenem. Gdy Karnotaur szarżuje na Owena, zostaje zaatakowany przez Robertę i powalony na ziemię. Tyranozaur, przygniatając jeszcze żywego, rogatego dinozaura do ziemi, ryczy triumfalnie podczas wybuchu wulkanu.

Wygląd

Karnotaur był lekkiej budowy dwunożnym drapieżnikiem mierzącym 8–9 m długości i ważącym przynajmniej 1 tonę. Jako teropod był wysoce wyspecjalizowany, wyróżniał się spośród tej grupy. Nad oczami miał grube rogi. Cechy tej nie obserwowano u innych dinozaurów mięsożernych. Głęboka czaszka opierała się na muskularnej szyi. Karnotaur charakteryzował się małymi, szczątkowymi kończynami górnymi oraz długimi i smukłymi dolnymi.

Ciekawostki

  • Karnotaur pojawił się w powieści ''Zaginiony Świat'', miał tam podobne zdolności do Indominusa Rexa z Jurassic World.
  • Karnotaur pojawia się w grze Jurassic Park: Builder.
  • Jako jeden z dinozaurów widział stereoskopowo.
  • Pojawia się w Jurassic World: Upadłe Królestwo.

Galeria

Jwww
Karnotaurus

Karnotaur w grze Jurassic Park: Builder