FANDOM

Junior - mały samiec Tyranozaura pojawiający się w drugiej części Parku Jurajskiego. Był synem Bucka i Doe. Urodził się kilka tygodni przed wyprawą na Isla Sorna.

The Lost World: Jurassic Park

Pisklaka poznajemy, gdy myśliwy Roland Tembo i Ajay Sidhu znajdują go w gnieździe, gdzie pożywia się mięsem (prawopodobnie szczątkami edmontozaura). Myśliwemu nie chodzi o małego rexa, ale o jego wielkiego ojca. Mały został uprowadzony i miał posłużyć jako wabik, podczas całej akcji złamał nogę. Lecz zamieszanie w obozowisku In Genu doprowadziło do tego, że mały został zabrany przez ludzi Malcolma, którzy nastawili mu nogę i oddali wkurzonym przybyłym do nich rodzicom pisklaka. W wyniku późniejszych działań Junior został ponownie porwany i zabrany helikopterem do San Diego, podobnie jak Buck który ze względu na swe rozmiary musiał zostać przetransportowany statkiem.

W wyniku incydentu na statku ojciec małego wydostał się na wolność czyniąc spustoszenie w mieście. Junior został zabrany do ,,nowego parku jurajskiego" gdzie ludzie mieli go podziwiać. Lecz Harding i Malcolm zabierają małego szukając przy okazji Bucka. Gdy go znaleźli, ojciec Juniora zaatakował ich. Pogoń trwała jakiś czas, lecz ludziom udaje się odnieść go na statek. Ludlow chcąc mieć z powrotem małego poszedł go szukać na statku. Gdy go odnalazł chciał go złapać, lecz na miejsce przybył Buck. Spanikowany Ludlow próbował uciec, lecz tyranozaury wspólnie go uśmiercają. Hammond ogłasza w telewizji, że ojciec i syn płyną z powrotem na Isla Sorna. Na koniec widać rodzinę tyranozaurów, która była znów razem.

Wygląd

Junior jest małym tyranozaurem mającym ok 2 metrów długości. Jego oczy są duże. Kolor skóry tyranozaura jest zielony, podobnie jak u ojca. Nie posiada znaków szczególnych.

Ciekawostki

  • Jedną z popularnych ciekawostek jest to, że zabity przez Spinozaura, Tyranozaur w trzeciej części to Junior lub jego ojciec. Lecz jest to nie realne. Junior nie urósł by do takich rozmiarów w tak krótkim czasie (w ciągu 4 lat). Z kolei Buck miał około 6 metrów wzrostu, a T-rex z trzeciej części 4,4 metra i miał bardziej jasno-zielonkawą skórę. Był to inny Tyranozaur któremu nadano imię Bull.