FANDOM

DilojppaddockiconDiloname
Cn2zb2ewujppcr6c44qx 1434029642
Znaczenie nazwy "Dwugrzebieniasty Jaszczur"
Miejsce zamieszkania Isla Nublar, (Isla Sorna?)
Zabił 1 człowieka (Dennisa Nedry'ego)
Płeć Nie znana
Wzrost 1,2 m
Długość 2 metry
Waga 30 kilogramów
Pożywienie Mięso

Dilofozaur (Dilophosaurus Wetherilli) - teropod zamieszkujący Isla Nublar. Prawdopodobnie zamieszkiwał też Isla Sorna.

Jurassic Park

Pojawia się w pierwszej części. Jest tam przedstawiany jako mały stwór z trującym kołnierzem wokół głowy, którego w rzeczywistości nie miał. Dennis Nedry wpadł do jego klatki gdy próbował dojechać na prom. Początkowo dinozaur nie przejawiał złowrogiego zachowania. Nedry zlekceważył "mało inteligentnego" dinozaura i zaraz potem został obsypany trującym śluzem. Nedry wskoczył jeszcze do samochodu, ale dilofozaur i tam wskoczył.

Jurassic World

W Jurassic World w centrum edukacyjnym znajduje się hologram dilofozaura, którego Owen użył, by odstraszyć ścigającego go Raptora Deltę.

Wygląd

Dilofozaur jest tu małym drapieżnikiem o długości ok 2 metrów. Wokół głowy ma kołnierz. W rzeczywistości był większy. Niewykluczone, że w filmie pojawił się młody osobnik tego gatunku.

Ciekawostki

  • W przeciwieństwie do kredowego odpowiednika potrafił strzelać jadem, choć raczej tego nie robił.
  • Nie wykluczone że Dilofozaur był w Świecie Jurajskim, podobnie jak Metriakantozaur. Miał się pojawić w filmie.