FANDOM

Dennis Nedry - był programistą komputerowym w Parku Jurajskim. Z powodu problemów finansowych i

niskiej pensji przyjął ofertę od Biosyna, by przemycić zarodki dinozaurów z wyspy. Zarówno w filmie, jak i powieści zabija go Dilofozaur. Niewiele wiedział o dinozaurach, a jego chciwość doprowadziła do jego śmierci. Był odpowiedzialny za wydarzenia, które wydarzyły się zarówno w powieści, jak i filmie.

Jurassic Park

Nedry miał problemy finansowe, jako że John Hammond odmówił mu zapłacenia dodatkowej sumy za jego pracę, postanowił przyjąć ofertę Lewisa Dodgsona z Biosyn, Nedry miał za zadanie wykraść zarodki dinozaurów z laboratoriów. Chciał zrobić to szybko, następnie uciekając z centrum dowodzenia, więc postanowił, że wyłączy wszelkie systemy zabezpieczeń w parku, co pozwoliło dinozaurom na ucieczkę, siejąc postrach i zagładę wśród zwiedzających.

Gdy Nedry podczas burzy chciał dostać się do portu, zgubił się i tym samym spowodował wypadek, wjeżdżając w znak prowadzący do portu. Po tym jego auto ugrzęzło w błocie, co skłoniło go do skorzystania z wyciągarki. Po obwiązaniu drzewa liną, natknął się na Dilofozaura. Jako że nie miał jakiegokolwiek pojęcia o dinozaurach, pomyślał że rzucenie gadowi patyka odwróci jego uwagę i zajmie na dłuższą chwilę. Po chwili bestia opryskała go jadem, Nedry panicznie zaczął biec w stronę pojazdu. Podczas tego incydentu, oślepiony chcąc wsiąść do samochodu uderza się czołem, a puszka z zarodkami wypada. Gdy facet się ocknął, natychmiast wstał i wsiadł do auta z ulgą oraz poczuciem bezpieczeństwa, jednak spoglądając w prawo zauważył na siedzeniu pasażera Dilofozaura, który następnie zaatakował go i zaczął spożywać żywcem.