FANDOM

Blue
Indeks
Gatunek Welociraptor
Płeć Samica
Miejsce zamieszkania Isla Nublar
Wzrost Ok 2 metrów
Długość 4 metry
Waga 136 kilogramów
Status Żywa

Blue - jeden z czterech Welociraptorów, które nawiązały nić porozumienia z Owenem Grady'm. Jest on nawiązaniem do The Big One z pierwszej części, gdyż podobnie jak ona jest najgroźniejszym z Welociraptorów będących w stadzie.

Jurassic World

Gdy wybucha panika po ucieczce Indominusa Rexa, Blue wspomaga wraz z ludźmi i innymi Welociraptorami poszukiwania uciekiniera. Gdy jednak hybryda zostaje znaleziona porozumiewa się z Blue i innymi Raptorami oraz przeciąga je na swoją stronę. Wraz z dwoma innymi przedstawicielkami swojego gatunku (jeden z nich - Charlie - wcześniej zginął od strzału z granatnika) ścigał głównych bohaterów, dopóki nie rozpoznał w Owenie swojego opiekuna. Sprzeciwiając się hybrydzie o mało nie zginął. Gdy Tyranozaur walczył z Indominusem, zaczął przegrywać, lecz na miejscu pojawił się Blue, dzięki któremu Roberta zdołała pokonać Indominusa i wystawić go na pożarcie Mozazaurowi. Po pokonaniu Indominusa, Roberta oszczędza Blue, prawdopodobnie dziękując mu za uratowanie życia.

Jurassic World: Upadłe królestwo

Po odnalezieniu Blue, Owen stara się znów zdobyć zaufanie gada, w momencie w którym ręka Owena ma się dotknąć z pyskiem Blue, dinozaurzyca dostaje strzał z silnym środkiem usypiającym, po czym chcąc się obrócić, jednym machnięciem ogona zwala swojego opiekuna z nóg. Gdy zza krzaków wyskakuje ekipa, która uczestniczy w akcji ratowania z wyspy dinozaurów i której jeden z członków ustrzelił ją za pomocą środka usypiającego, Blue atakuje jednego z mężczyzn, po czym zostaje odstrzelona. Oburzony Owen wdaje się w kłótnię z Kenem Wheatley, przewodniczącym akcji, który następnie również i Owenowi wstrzyka środek usypiający.  Gdy ekipa zabiera umierającą Blue, Zia Rodriguez, weterynarz która wraz z Claire, Owenem oraz Franklinem przybyła na wyspę, oświadcza im, że gad bez jej pomocy nie przeżyje. W późniejszej scenie filmu widzimy Blue, gdy Owen i Claire wraz z Franklinem odnajdują ją w jednym z kontenerów na statku przeznaczonych do transportu, gdzie Zia uciska jej wciąż krwawiącą ranę, po czym mówi, że Blue musi mieć przetoczoną krew od dinozaura, który posiada maksymalnie trzy palce. Owen wraz z Claire decydują, że krew do transfuzji wezmą od Tyranozaurzycy Roberty, która także znajduje się na pokładzie statku przewożącego dinozaury, po udanej próbie pobrania krwi, zostaje przetoczona, a dinozaurzycę udaje się uratować. Po pewnym czasie okazuje się, że Blue miała zostać wykorzystana w celu stworzenia nowej hybrydy, Indoraptora, który miał składać się z genu Welociraptora oraz Indominusa Rexa. Kiedy Franklin udający uczestnika ekipy dostał rozkaz aby pobrać Blue krew, wraz z Zią wypuszczają ją z klatki, po czym uciekają. W późniejszym czasie znów mamy okazję zobaczyć Blue gdy pojawia się w pokoju Maisie Lockwood. Gadzina  przybyła na pomoc Owenowi po tym jak Indoraptor, który uciekł chce go zaatakować. Podczas walki Blue z hybrydą, Owen i Maisie uciekają na dach, jednakże jak się okazuje, nie mają na tę ucieczkę wiele czasu, bowiem Indoraptor zdążył sobie poradzić z Welociraptorem i ruszyć w pogoń za mężczyzną i dziewczynką. W czasie gdy Owen wraz z Maisie chcąc uciec zawisnęli na krańcu budynku, a następnie znów się na niego wdrapują, na pomoc przybywa im Claire, która wykorzystując predyspozycje hybrydy, chce strącić ją z dachu do środka pomieszczenia, w którym znajduje się czaszka Triceratopsa, na którą Indoraptor miał się nadziać. Gdy jednak stwór zawisa na metalowej belce i wdrapuje się po niej na dach, pojawia się Blue, która zaczyna go atakować, następnie oba dinozaury spadając w dół obracają się, a ostatecznie jeden z nich nadziewa się na czaszkę. Jak się okazuje, jest to Indoraptor, który ginie. Po zejściu z dachu, Owen, Claire, Zia, Franklin wraz z Maisie stoją przed budynkiem, pod który przychodzi Blue, której pysk ostatecznie styka się z ręką opiekuna. Po wszystkim dinozaur ucieka w głąb lasu.

Wygląd

Blue jest Welociraptorem o wzroście ok 2 metrów. Jego skóra jest koloru szarego, a z boku po nim biegnie niebieski pas.

Ciekawostki

  • Jest to najniebezpieczniejszy Raptor z Jurassic World.
  • Jego współpraca z Robertą, jest nawiązaniem do wcześniejszych ikon części czyli Welociraptora i Tyranozaura.
  • Wykazuje się dużą empatią.

Galeria

Blue owen
BabyBlue
BabyBlue2
Blue7
Blue6
Blue5
Blue3
Blue2
Blue9
Jurassic world blue the raptor by sonichedgehog2-d8qhboa
Imgres-0
Indeks
BluePng
BluePng2
BluePng3
BluePng4