FANDOM

Baryonyx-header-icon Baryonyxname
Hdhdhdj
Barionyks z Jurassic World
Znaczenie nazwy Ciężki pazur
Miejsce zamieszkania Isla Nublar
Płeć Nieznana
Wysokość Od 3 do 5 metrów
Długość Od 9,5 do 10 metrów
Waga Od 1,7 do 4 ton
Pożywienie Mięso
Nazwa łacińska Baryonyx Walkeri
Barionyks (Baryonyx) – dwunożny, mięsożerny dinozaur żyjący w okresie wczesnej kredy 130–125 milionów lat temu na terenach dzisiejszej Europy.

Jurassic Park

InGen odtworzył Barionyksa. Jego wybieg był położony w pobliżu rzeki, co mogło dostarczyć jego mieszkańcowi dużo ryb. Choć nie było go w filmie, to jednak powinien być co najmniej jeden taki dinozaur na wyspie, ponieważ został zaplanowany podczas Fazy I. Nie wiadomo czy przeżył na dzikiej Isla Nublar, aż do powstania nowego parku.

Jurassic Park 3

Został wspomniany przez Billego Brennana, który próbował ustalić jaki dinozaur ich zaatakował.

Jurassic World

InGen (prawdopodobnie) odtworzył znowu tego dinozaura dla Masrani Global Corporation. Gad nie różnił się zbytnio od swej pierwszej wersji. Żył na jednym wybiegu z podobnym gadem Suchomimem.

Wygląd

Barionyks był dużym mięsożercą o długości najwięcej 12 metrów. Jego skóra była koloru żółtego z brązowymi pasami. Wokół oczu znajdują się błękitne plamy.

Ciekawostki

  • Po ataku Spinozaura w trzeciej części Billy mówi o Suchomimie. Alan odpowiada mu, że to nie on, bo był za mały. Z kolei gdy mówi czy to Barionyks to Grant odpowiedział, że Spinozaur ma inny grzbiet. Suchomim jest jednak większy od Barionyksa.
  • Pierwotnie to Barionyks miał być głównym antagonistą w trzeciej części. Reżyser jednak zdecydował się na Spinozaura ze względu na rozmiary gada i jego oryginalny wygląd.
  • Barionyks choć mniejszy jest od Spinozaura to ma zdecydowanie potężniejszy pazur.

Galeria

Barry

Barry

Baryonyxkids

Barionyks w odbiciu na szybie.