FANDOM

Ankylosaurus-header-iconAnkylosaurusname
Jurassic-world-ankylosaurus-share
Znaczenie nazwy "Sztywny Jaszczur"
Miejsce zamieszkania Isla Nublar, Isla Sorna
Zniszczył maszynę (żyrosfera)
Płeć Samce i Samice
Wysokość 2-3 metrów
Długość ok. 6,25 metra
Waga 4-6 ton
Pożywienie Rośliny

Ankylozaur - duży dinozaur zamieszkujący obydwie wyspy.

Jurassic Park 3

Pojawia się w trzeciej części jak jest w lesie oraz w scenie przy wodopoju.

Jurassic World

Jednak większa rola przypada mu w Jurassic World. Zach i Gray wjeżdżają żyrosferą na terytorium czterech ankylozaurów. Chwilę później żyrosfera i ankylozaury zostają zaatakowane przez Indominusa Rexa. Jeden z ankylozaurów, próbując się bronić, trafia ogonem w pojazd, niszcząc go. Potem walczy z Indominusem i zadaje mu cios ogonem, jednak drapieżnik w końcu przewraca go na grzbiet i zabija.

Wygląd

Ankylozaur zarówno w trzeciej jak i w czwartej jest ukazany podobnie. Jest tam wielki, poruszającym się na czterech kończynach gadem. Ma wielką maczugę na ogonie oraz pancerz. W zasadzie różni się tylko kolorem w trzeciej części. Ma tam jasne podbrzusze, czarny pancerz oraz czerwone znaki na głowie. W czwartej jest natomiast szary.

Ciekawostki

  • Prawda jest taka, że ankylozaur uderzając Indominusa w paszczę maczugą powinien mu spowodować pęknięcie czaszki co uniemożliwiło by Indominusowi dalszą walkę. Wytłumaczeniem jest to, że czaszka Indominusa jest pokryta ultra-twardą osteodermą kostną, która chroni go przed atakami.